And cut a six-inch valley through the middle of my soul

Nu känner jag för att skriva av mig igen, även om det var ett bra tag sen sist. Sen sist har jag dock fått en egen stationär dator som inte tar en timme att starta upp vilket min laptop gjorde, så nu kan jag äntligen utnyttja internet och alla dess förmåner utan att bli konstant avbruten och störd och bortmotad som jag alltid blev från den andra stationära. Det känns skönt, och mitt tangentbord klapprar så fint när man skriver på det. Musik i mina öron.
Sen sist har också en hel del drama hunnit utspela sig. Var exakt jag står mitt i alltihopa vet jag faktiskt inte riktigt själv, men vad jag vet är att jag är ganska förvirrad. Det är riktigt världsliga och någonstans lyxiga problem jag "lider" av, men de tar upp mycket av mina tankar och det är just därför det där påträngande behovet av att skriva av sig har knackat på min axel igen.
 
För det är ju så att det finns två män. Väldigt lika men ändå väldigt olika, och jag tycker om dem båda två. De är lika gamla, lika snälla och de formulerar sig i princip likadant. Dessutom har de namn som är väldigt snarlika varandra och lätta att snubbla på, låt oss kalla dem J1 och J2. Väldigt osentimentalt.
J1 har haft en självskriven plats i mitt liv ett tag, även om relationen mellan oss har varit allt annat än självskriven de senaste månaderna. Har det inte varit jag som har sagt upp kontakten med honom så är det han som har sagt upp den med mig, men på något sätt så varken kan eller vill någon av oss hålla på det där skitsnacket antar jag. Via gemensamma bekanta springer vi förr eller senare på varandra och då går det ju som det går.
Å andra sidan så har vi J2. En väldigt fin snubbe som anstränger sig mer eller kanske bara försöker agera mer gentleman än vad jag någonsin har varit med om förut. Bjuder han inte ut mig på dyr middag eller lagar fin middag hemma så fixar han med ett rejält jävla smörgåsbord till frukost. Senast igår när han insåg att han inte hade någon frukost hemma gick han iväg och köpte inte mindre än två sorters bröd, smör, ost, skinka, två tesorter, tesil, paprika samt brämhultsjuice med hallonsmak trots att han själv inte äter frukost. Allt det här gör mig lite nervös och får mig att känna som att jag står i tacksamhetsskuld till honom och som att han skulle kunna vända det emot mig, men det är en annan femma.

J2 känns nästan för perfekt på nåt sätt, även om jag verkligen tycker att han är helt fantastisk på sitt sätt. Alla mina kompisar som har träffat honom mer eller mindre älskar honom och tycker att han är jättetrevlig och att vi är så söta och hela paketet på en gång liksom, och att mina polare faktiskt gillar en kille jag dejtar har aldrig någonsin hänt förut. Dessutom bor han mindre än en halvtimmes promenad från mig. Allting blir lite för lätt på nåt sätt, för jag kan ju inte låta bli att längta till J1:s mörka sovrum som utgör en värld för sig när jag ligger i mitt eget inte lika mörka sovrum.
Å andra sidan får man vara lite realist. Jag vet vad jag är ute efter, och det är ett förhållande. Jag har redan lekt av mig tillräckligt och gjort allt jag vill göra på det området. Jag har t.o.m. dissat den sexiga snickaren inte mindre än två gånger när han har hört av sig. Är lite stolt över mig själv faktiskt. Nu vill jag bara hålla mig till en person som jag kan dela vardagen med trots att jag vet att det gör mig galet uttråkad och rädd, men jag vill iaf försöka.  Det skulle i dagsläget aldrig funka med J1 som inte ens bor i samma stad som mig och inte alls är redo för något sådant. Ändå släpper han aldrig riktigt greppet om varken min hjärna eller mitt hjärta.
Knasigt va? För en snubbe som knappt har varken toapapper eller pålägg hemma lär ju knappast fixa något smörgåsbord a la J2. För när man poängterar för honom att han inte har nåt pålägg hemma säger han bara att han redan visste det, vänder på sig i sängen och somnar om. För det finns ingen annan i hela vida världen som får mig att känna mig så fin, så tillfreds, och så avslappnad. För det finns ingen annan jag hellre skulle somna bredvid varje natt...



Bild från nya datorn ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback