It was the summer of 10!

Det här skriver jag enbart för min egen skull, för att jag ska komma ihåg denna helt otroligt sjuka, galna och roliga sommar. Den första sommaren som jag har eget boende. Den bästa sommaren i mitt liv. Jag önskar att dygnet hade fler timmar och att jag kunde hinna med lite mer, tiden går alldeles för fort och jag har alldeles för späckat schema.

Efter en galen tågluff och en vecka på Öland kom jag tillbaka till Stockholm och jobbet på ålderdomshemmet. Tror dock inte att jag har hunnit vara hemma själv mer än en kväll under dessa nästan 3 veckor som har gått sen dess. Helt galet vilket liv man har!

Måste sammanfatta de senaste dagarna för mig själv.

Fredag: Ledig! Ute en sväng med Artur, Freddie och Anna från Zurich. Sedan bums i säng.
Lördag: Jobb 7-21.30 (14,5 timmar!). Iväg på fest i Mörby med otroligt sköna människor, som ex. fransmannen som bor på min gata (!) och den söta islänningen. Korv-och marshmallowsgrillning, häng och djupa diskussioner hos fransmannen med ett glas vatten i handen till kl. 06:00. Hem och sova efter 24 timmar borta från lägenheten, 26 timmars vak. 
Söndag: Jobb 16-21.30. Kom Freddie förbi en sväng sen? Jag kommer inte ihåg, han är här så ofta och allt som händer ger mig dåligt närminne.  
Måndag: Jobb 8.30-12.30. Skönt! Käkar middag med Aelex, Patrik, Freddie, Florry och Ylva. Möter upp fransmannen och tar en öl, kvällen slutar med pinsamheter. Bara french kissing för min del tack!
Tisdag: Jobb 8.30-12.30. Flänger iväg till Bromma för blomvattning, städar hemma och tar en kvällsfika med Madde.
Onsdag: Jobb 8.30-12.30. Får höra av mina söta tanter att jag är söt och har vackra ögon, sådant värmer. Förra veckan fick jag höra av en gubbe att jag var bäst för att jag är så medkännande. Känns mycket bra, känner att jag har blivit en hejare på att få kontakt med gamlingarna. Städar och städar hemma (möjligtvis yrkesskada, har blivit som en mani!).

Still to go.

Onsdag: Grillkväll här på min gård ikväll med världens bästa. Vädret är sisådär men det får bli ikväll, har tänkt ha det så länge nu. Fransmannen ska komma, ska bli spännande att se hur han beter sig.
Torsdag: Jobb 8.30-12.30, tackade även ja till ett extrapass 12.30-16. Fan att jag inte kan säga nej, är fan workaholic. Efter det blir det att flänga iväg till Sonisphere-mötet och sedan eventuellt grillning/afterwork med fransmannen och hans kollegor (hoppas, hoppas på islänningen!)
Fredag: Jobb 8.30-12.30 samt 15-20. Sedan är det Sonisphereförfest och gratiskonserter i Kungsan, hoppas kunna dra på det!
Lördag: Frukost/brunch hos Jessica? Sedan blir det jobb som funktionär på Sonisphere hela dagen lång. Ska bli jäkligt spännande måste jag säga (gud vad jag missbrukar ordet spännande). Efter det kanske ett möte med Mr. X....
Söndag: Åker till Öland med Madde! Yes, äntligen en ledig vecka. Måste åka bort för att kunna vara ledig. Frågan är bara när jag ska hinna packa?...   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback