I know it's everybody's sin

Skön helg jag har haft, fick ett ryck och åkte till Uppsala. Tänkte att det var lika bra att passa på den här helgen när jag inte har haft så mycket i plugget. Så skönt med lite miljöombyte och en girls night out med Madde, det var välbehövligt.
Fick för mig att jag skulle åka till Nynäs sen men det sket sig ju som vanligt.

Alltså jag säger bra såhär: jag förtjänar och ska bli behandlad som den gudinna jag är, och inte som någon slampa. Har tänkt mycket på det där med sex och värdighet. När man ser hur andra beter sig och tänker tillbaka på hur man själv var så förstår man ju nu hur lätt det är att få en stämpel och att man själv betedde sig väldigt slampigt under en period.
Det är klart att man måste få experimentera lite men jag tycker att man kommer till en punkt i livet när man inser att man inte kan fortsätta bete sig som ett barn utan någon som helst värdighet. Jag har under det här året helt börjat att omvärdera min syn på sex. Jag tycker att sex är något speciellt som man absolut inte har med vem som helst, var som helst och när som helst.
Kalla mig präktig men fortsättningsvis så ska jag försöka hålla på mina principer, vilket innebär att one night stands och engångsligg är helt uteslutna. Sex hör hemma bakom stänga dörrar, i din egen säng (absolut inte i polarens/polarens föräldrars säng) med någon som faktiskt betyder något för dig. 
Klart att man aldrig ska säga sådär, för det är då man inte klarar av att leva upp till det, men jag tycker ändå att det är ett vettigt mål att sträva mot.  
Det måste inte vara Drömmannen eller ens den perfekta pojkvännen men ett förhållande som bygger på lika villkor tror jag att man kan uppnå ändå. Det var ju precis vad jag trodde att jag hade lyckats med, men jag börjar faktiskt undra. Man ska inte vara alltför snabb med att döma men man ska inte vara för naiv heller. Tro mig, det har jag lärt mig den hårda vägen.

Den synen som i princip alla mina killkompisar, som dessutom är flera år äldre än mig, har på sex verkar gå ut på att hinna med att sätta på så många brudar som möjligt på så kort tid som möjligt. Jag börjar verkligen äcklas mer och mer av bara tanken. Håll er till era stackars jävla flickvänner för fan som sitter hemma och väntar på er (patetiskt nog). Män kan fan också vara horiga, och de flesta gör det bra mycket bättre än vad vi tjejer lyckas med.
Att vi tjejer dessutom kan ta tillbaka samma gamla svin gång efter gång när han är sugen, det är bara sorgligt. Jag har gort samma misstag själv men när jag ser vänner till mig göra det blir det så tydligt, och jag blir så förbannad på hela situationen. Vem fan är det som försöker lura vem egentligen?

Egentligen tror jag att mycket bygger på ett behov av bekräftelse, hur klyschigt det än låter. Faktum är att jag själv har varit fast i den där sjuka spiralen, men det finns så många andra och bättre och mer oskyldiga sätt att få bekräftelse på. För det är klart att man behöver den.
Nej sex ska bygga på ömsesidig respekt och värdighet. Hur värdighet definieras är väl en smaksak men känns det fel så är det inget som sker med värdighet. Att bete sig med värdighet tror jag faktiskt är något som vi alla vinner på i längden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback